• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Nadvergudstjeneste

6. februar 2022 kl. 10:00

Nadvergudstjeneste ved Jørgen Thaarup

Prædikant

Jørgen Thaarup

Kollekt til baltiske præster

De baltiske lande (Litauen, Letland og Estland) var mellem anden verdenskrig og 1990/91 del af Sovjetunionen. Metodistkirken havde det svært i disse år, men overlevede. I de første år efter genvundet uafhængighed fik de tre metodistkirker ret meget økonomisk støtte fra USA til genopbygning af kirken, og der findes nu en del menigheder og præster i de tre lande.

Selvom de baltiske lande blev medlem af EU og har haft stor økonomisk frem-gang, så er gennemsnitindkomsten forholdsvis lav og der findes stadigvæk meget fattigdom. Bidragene fra kirkernes medlemmer er ikke store nok til at betale præsterne en løn, de kan leve af. Derfor betaler metodistkirken i Dan-mark et årligt solidaritetsbidrag til de baltiske præsters løn. Vi er jo del af den samme Centralkonference. Kollekten d. 6. februar er vores bidrag, så Meto-distkirken i Danmark, kan yde denne støtte, som de baltiske præster er meget taknemmelige for.

Østergade 16
Rønne, 3700 Danmark