Ugehilsen 13. marts

I denne uge får I en anderledes hilsen fra mig. Det skyldes at vi har besluttet at forsøge at gennemføre en

online-gudstjeneste i morgen den 14. marts.

Vi har fået hjælp af Mai-Britt Tvilling fra Solrød Frikirke.
I Solrød Frikirke har de benyttet sig af online-gudstjeneste gennem længere tid. Nu hjælper Mai-Britt os med at prøve det.

Invitation til Online Gudstjeneste

Titel:Online gudstjeneste for Zionskirkens menighed
Sted:https://us02web.zoom.us/j/85964528716
Tidspunkt:14. marts 2021 kl. 10:00 – 11:00
Møde ID:859 6452 8716
Passcode:Kontakt Claus på telefon eller SMS – så får du adgangskode

Invitationen er til kl. 10:00. Men vi er på fra kl. 9:00.
Det kan være en god idé at komme på i god tid for at sikre teknikken virker.
Hvis I er usikre eller har problemer, må I gerne ringe til Claus:

Hvad er Zoom ?

Zoom et et videokonference system, der bruges til virtuelle møder, konferencer mv., og det er blevet meget populært i takt med at coronakrisen har grebet om sig.
Med Zoom kan to personer mødes virtuelt, men der kan også være flere hundrede deltagere.
Zoom kan bruges på pc, Mac, Linux, smartphones og tablets, og der findes både en gratis-udgave og betalingsudgaver.

Man behøver ikke have en Zoom-konto for at deltage. Og det er gratis at deltage. Når man modtager en invitation, kan man blot klikke på linket i mailen, og invitationen vises i browseren. Man kan så vælge at deltage med eller uden video (man kan altid ændre det senere). På smartphone og tablet skal man installere Zoom-app’en, og der vil være et link til formålet.

Andres oplevelser med Zoom

På kryds og tværs af landet og forskellige kirkesamfund var flere hundrede mennesker den 29. marts sidste år samlet til bøn for verden og Danmark på den online videomøde-tjeneste Zoom. Bodil Skjøtt ledte igennem bedemødet, hvor repræsentanter fra forskellige kirkesamfund bad for coronakrisen og de mange, alvorlige konsekvenser, som det har for rigtig mange mennesker. Undervejs var der mulighed for selv at bede og skrive en bøn i chatten, mens Martin Lysholm Hornstrup, organist i Gellerup Kirke, spillede salmer fra flyglet. Biskop over Roskilde Stift, Peter Fischer-Møller, rundede bedemødet af med at bede Fadervor og lyse velsignelsen.

TV2 Østjylland rapporterede om begivenheden.