Vi tager mærker

Sygeplejerske spejdermærket
Klar dig selv spejdermærket

Julekollekt til verdens fattige

Det er tradition i Metodistkirken at der i forbindelse med julen indsamles en julekollekt til verdens fattige.

Metodistkirkens råd for international tjeneste (tidligere Missions­rådet) har peget på, at årets julekollekt skal bruges til at forbedre de sanitære forhold for føde- og sundhedsklinikken i Mulungwishi i DR Congo. Planen er at bygge et lille hus med toiletter, håndvask og brusere umiddelbart ved siden af fødeklinikken og operations­bygningen.

Det vil være mere hygiejnisk end de nuværende latriner, der er uden vand, og ligger længere væk.

Byggeomkostningerne er estimeret til omkring 56.000 kr.

Indsamlingen finder sted i alle landets metodistmenigheder juleaften.

Barn efter operation med sin mor.
Bemærk latrinbygning i baggrunden.

Advent er mørke og kulde

1. Melodi af Laurids Lauridsen er anvist i Metodistkirkens melodibog, nr. 21, den benyttes ofte til Kaj Munks: “Der skinner et lys fra en stjerne”.
    Melodi af Lars Åke Lundberg blev komponeret til udgivelsen. ↩︎

Vinter 23/24

Menighedsblad vinter 23/24
Menighedsblad for december 2023 og januar, februar 2024

Livestream fra Landsmøde gudstjeneste

Da vore prædikanter deltager i landsmøde i Metodistkirken, der finder sted i Holstebro, har vi ikke lokal gudstjeneste i Rønne, søndag den 21. maj.

Ved menighedens årsmøde blev Béatrice Wittlinger, anbefalet til indsættelse som Lokal Pastor.

Ved gudstjenesten på Landsmødet indsættes hun som lokalpastor i Rønne.