Ugehilsen 20.maj

Metodistkirken i Danmark holder virtuelt landsmøde

Landsledelsen har besluttet at årets Landsmøde afvikles online lørdag den 22. maj 2029

I år vil det være muligt for alle interesserede at følge med, idet landsmødet vil blive live-streamet via kirkens facebookside.

På lørdag samles præster, menighedsrepræsentanter, landsledelse, repræsentanter fra råd og institutioner og delegater til MBUFs delegeretmøde til landsmøde på Zoom.

Det er en stor og vigtig dag for Metodistkirken i Danmark.

Vi ville naturligvis helst have været sammen til landsmøde på Lægården med gode forhandlinger, inspiration, fællesskab, gudstjenester, fest, ordination og gode samtaler i pauser og ved måltiderne. Endnu et år må vi mødes virtuelt – til gengæld kan vi se frem til ordinationsgudstjeneste Søndag den 3. Oktober i Jerusalemskirken i København.

Her vil der være en vært, Virginia Hønnicke, der guider folk igennem dagen, og der vil være mulighed for at stille spørgsmål og komme med kommentarer. Værten vil samle op på de ting, der kommer og bringe dem ind i konferencen. På den måde håber vi, at vi vil få mere liv og folk vil føle sig frimodige til at involvere sig.

Læs mere og find guide og materiale til forhandlingerne på Metodistkirkens hjemmeside.

Traditionelt afsluttes kirkens landsmøde med en festgudstjeneste.
Det bliver også anderledes i år.

På søndag, Pinsedag har alle menigheder mulighed for at deltage i det fælles, da ”Den Historiske Prøve”, biskop Christian Alsteds prædiken og læsningen af udnævnelserne for det kommende år er optaget på video til brug ved gudstjenesterne i landets kirker.