Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Økumenisk forbønsgudstjeneste

Med særlig fokus på krigen i Ukraine

og de mennesker der lider i den forbindelse

8. maj 2022 kl. 14:00

I samarbejde med TV2-Bornholm afholdes en fælleskirkelig forbønsgudstjeneste i Skt. Nicolai kirke

Gudstjenesten er tilrettelagt med baggrund i krigen i Ukraine.

TV 2/Bornholm producerer gudstjenesten til TV, og de otte regionale TV 2-stationer er gået sammen om at vise den direkte på de regionale kanaler. Der streames også live på TV 2/Bornholms hjemmeside.

Prædikant

Prædiken ved Vasyl Tykhovych, der er en ukrainsk præst fra den katolske kirke i København.

Hans prædiken holdes på ukrainsk, så ukrainske flygtninge i Danmark også kan følge gudstjenesten på TV. Denne prædiken er optaget på forhånd i København, og den bliver tekstet, så danske seere og gæsterne i kirken kan følge med.

Gudstjenesten vil indeholde forbøn ikke blot for ukrainske flygtninge, men for alle flygtninge uanset hvor de kommer fra.

Kirkepladsen 20
Rønne, 3700 Danmark