Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Pagtsgudstjeneste

8. januar 2023 kl. 10:00

Pagtsgudstjeneste

Den 25. september 1747 opfordrede John Wesley indtrængende metodisterne til at forny deres pagt med Gud.

Hans første egentlige gudstjeneste med dette formål blev fejret i den franske kirke i Spitalsfields den 11. august 1755. Gudstjenesteordenen har siden 1780 med nogle få ændringer været flittigt anvendt inden for den verdensvide metodisme og har været til stor åndelig inspiration.
Pagtsgudstjenesten giver menighedens medlemmer mulighed for at forny den pagt i Kristus, som de gennem dåbens sakramente er blevet indlemmet i, og som de siden har bekræftet, da de blev optaget som medlemmer i kirken. Det er naturligt at fejre pagtsgudstjenesten ved nytår, men den kan benyttes på et hvilket som helst andet ønsket tidspunkt.

Prædikant

Claus Kofoed Nielsen